راز عدد طلایی و چینش تابلو

راز عدد طلایی و چینش قاب

فهرست مطالب

چینش قاب عکس را می توانید با کمک عدد طلایی و ابعاد طلایی انجام دهید تا دکوراسیونی استاندارد با جلوه بصری جذاب خلق کنید. همواره از رعایت شیوه های اصولی در طراحی داخلی به عنوان یک اصل مهم یاد می شود زیرا تاثیر مستقیمی بر زیبایی محیط زندگی دارد.

از نسبت طلایی با عناوین مختلفی همچون میانگین طلایی، قطعه طلایی و حرف یونانی فی نیز نام می برند. نسبت های طلایی بسیار پرکاربرد هستند و نه تنها در هنر و طراحی، بلکه در طبیعت نیز یافت می شود.

به کارگیری درست از نسبت طلایی حتی در آثار طراحانی همچون لئوناردو داوینچی نیز دیده می شود که از آن برای خلق ترکیب‌بندی‌های بی‌نظیردر تابلوی شام آخر استفاده کرده است.

مستطیل طلایی از یک مستطیل به مساحت واحد که عرض آن یک واحد کمتر از طول آن است، تشکیل می شود. برای چینش قاب لازم است نسبت بین ابعاد در کار شما برابر با ۱:۱.۶ باشد.

اگرچه ممکن است در ابتدا استفاده صحیح از رابطه عدد طلایی با ابعاد طلایی و چینش قاب اندکی پیچیده به نظر برسد، اما با چند بار امتحان کردن، برای تان آسان تر خواهد شد.

چرا باید از ابعاد طلایی در چینش قاب استفاده کنیم؟

برای آن که چینش قاب عکس زیبا به نظر برسد لازم است با نسبت طلایی بر روی دیوار نصب گردد. حتی اگر دیوار انتخابی و مورد نظر شما کوچک باشد، مسئله مهم، کیفیت اجرای کار است.

عناصر بصری اگر به درستی و با قاعده در کنار یکدیگر قرار گیرند، تبعیت از نظم و زیبایی را به دنبال خواهند داشت. جالب است بدانید که روابط ریاضی در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد و به شما کمک می کند تا با چینش قاب به شیوه ای صحیح، ترکیبی جذاب و هنرمندانه ایجاد نمایید.

دلایل اصلی استفاده از ابعاد طلایی در چینش قاب:

  • + سبب حفظ تعادل چیدمان قاب ها بر روی دیوار می شود.
  • + در کوتاه ترین زمان به چینش قاب درست و اصولی دست می یابید.
  • + زیباترین و جذاب ترین چینش قاب انجام می گیرد و در زیبایی بصری محیط زندگی شما نقش بسزایی دارد.
  • + با استفاده از ابعاد طلایی، برای همیشه از ترکیب و کادر بندی متقارن و مستقر در مرکز که سبب کسالت و تکرار می شود، رها خواهید شد.

آگاهی از رابطه عدد طلایی با ابعاد طلایی و چینش قاب از جمله نکات کلیدی در طراحی دکوراسیون است و آشنایی با مفهوم آن به شما کمک خواهد کرد تا زمانی که بر اساس آن تابلوها را نصب کردید، از نتیجه کار کاملا راضی باشید چرا که در واقع شیوه ای اصولی و تضمین شده است.

نحوه چینش قاب با ابعاد طلایی

پیروی از نمونه های خاص چیدمان، متناسب با ابعاد طلایی سبب می شود تا هر یک از قاب عکس ها درست روی نقطه کانونی پس زمینه مورد نظر شما قرار گیرند و با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند.

مراحل چینش قاب با ابعاد طلایی:

  • + ابتدا بهترین محل را برای نصب قاب و تصاویر زیبا انتخاب نمایید.
  • + برای تقسیم بندی دیوار باید روبه‌روی آن قرار گرفته و عکس بگیرید.
  • + در دنیای پیشرفته امروز می توانید با کمک گوشی هوشمند خود عکس دیوار را به اندازه‌های ۱٫۶ تقسیم کنید.
  • + بنابراین روی دیوار به ۹ خانه تقسیم شده دست خواهید یافت.
  • + حال می توانید جای قاب ها را دقیقا روی دو سوم این خانه انتخاب نمایید.
  • + هم اکنون نوبت به تقسیم‌بندی دیوار می رسد که می توانید این کار را با کمک متر انجام دهید.
  • + دقیقا در جای مشخص، چینش قاب را عملی سازید تا عکس های زیبا در بهترین محل، نصب شود.

با توجه به آنچه ذکر شد برای به کار بردن رابطه عدد طلایی با ابعاد طلایی و چینش قاب عکس اصولی، در ابتدا لازم است تا یک دیوار مناسب و ترجیحا خالی انتخاب نمایید و سپس بهترین محل برای نصب قاب‌ها را مطابق با اصول نسبت طلایی پیدا کنید.

برای اجرای قانون نسبت طلایی و قانون دو سوم زمانی که تقسیم بندی دیوار را انجام دهید با کمک تقاطع یا همان نقاط هدف، بهترین محل جهت نصب تابلو به دست می آید.

کاربرد نسبت طلایی در نصب تابلو ها و انواع دکور

در سال‌های اخیر، توجه به طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر از قبل شده است و همه افراد مایل هستند با طراحی اصولی و چیدمان زیبا به فضایی دلنشین و دوست داشتنی در خانه خود دست یابند.

نسبت طلایی با تقسیم یک خط به دو قسمت آغاز می گردد به گونه ای که نسبت قسمت بزرگ‌تر به کوچک‌تر برابر با نسبت کل خط به قسمت بزرگ تر باشد.

در نسبت طلایی آنچه ایجاد شده از تقسیم طول هر مستطیل به عرض آن تقریبا برابر با عدد 1.618 است. این نسبت با اضافه شدن مربع های بیشتر و تشکیل مستطیل های بزرگتر نیز همچنان برقرار خواهد بود.

آشنایی با ویژگی های زیباشناسی به جذاب تر کردن خانه تان کمک می کند و در غیر این صورت شلختگی بصری در یک نگاه، نحوه چینش قاب عکس شما را از دید بیننده زیر سوال می برد.

تزیین دیوار با قاب عکس نیاز به بررسی‌های اولیه و برنامه ریزی دارد تا این کار را فکر شده و با سرعت انجام دهید. زیرا اگر بخواهید روی دیوار چینش قاب ها را انتخاب کنید، برای تان بسیار زمان بر و خسته کننده خواهد بود.

ممکن است لذت ببرید از

با ما همراه شوید...

خبرهای خوش رو از دست نده
کافیه شمارتو برامون بذاری